Adatkezelés:

A Fuerte Mando Kft. (továbbiakban: Társaság) a magyar biztosítási piac egyik közvetítéssel foglalkozó résztvevője. Társaságként a fő tevékenysége alapján adatkezelőnek minősül. Adatkezelési tevékenységét adatfeldolgozóként számos közreműködő segíti. A Társaság elkötelezett abban, hogy tiszteletben tartsa, védje a természetes személyek alapvető jogait, különösen a személyes adataik védelméhez v

Adatok a Társaságról az Impresszum részben részletesen

Mi a célja a jelen tájékoztatónak?

Az Európai Unió Általános Adatvédelmi rendelete (GDPR néven is találkozhat vele) különféle jogokat biztosít a hatálya alá tartozó adattulajdonos (érintett, pl. ügyfél) számára. Adatvédelmi nyilatkozatunk segítségével megismerheti, hogy adattulajdonosként milyen jogai vannak, és azokat hogyan gyakorolhatja. Az alábbi kérdésekre adunk válaszokat jelen tájékoztatónkban:
• miért, mihez kérjük az adatait;
• melyik adatát mire, milyen céllal használjuk;
• meddig kívánjuk az adatait kezelni;
• milyen jogai vannak az adatkezelésünkkel összefüggésben.

Milyen személyes adatokat kezelünk?

Az igényfelmérés, díjkalkuláció elkészítése, biztosítási ajánlatok felvétele, szerződések megkötése és a biztosítás fennállása során egyaránt kezelünk személyes és különleges adatokat (pl. egészségügyi adat, szakszervezeti tagságra utaló adat, biometrikus /pl. arckép, hang/ adatok) . Az adatok egy részét közvetlenül az adat tulajdonosától (érintett), vagy a biztosításközvetítő partnertől (pl. alkusz) szerezzük be. Az adatok beszerzése történhet adatbázisokat jogszerűen gyűjtő, azokat jogszerűen értékesítő adatkezelőktől is.

Mire használjuk a kezelt adatokat?

A tárolt adatokat a biztosítási szerződések megkötéséhez, a szolgáltatások teljesítéséhez, üzletszerzési célok megvalósításához, az érintettek tájékoztatásához, valamint jogszabály által előírt kötelezettségek teljesítéséhez használjuk. Lakás- és társasház biztosítási szerződéssel rendelkező ügyfeleink adatait egy MNB által felügyelt, a bankok és biztosítók, mint közös adatkezelők által működtetett központi rendszerbe töltjük fel a bankoknak a hitelek mögötti fedezeten fennálló biztosítások ellenőrzéséhez, a piac egységes és hatékony felügyeletéhez fűződő jogos érdekből. Ezek az adatok az ügyfél, valamint a hitelszerződés azonosító adatai, valamint a biztosítás fennállásához és díjrendezettségéhez kapcsolódó adatok. Az ügyfél adataihoz csak az a hitelintézet fér hozzá, akivel az ügyfél szerződéses kapcsolatban áll. Amennyiben egy hitelintézet nem részese a fenti rendszernek úgy az adatátadás a hitelintézeti jogos érdek jogalapon, a hitelinézettel kötött megállapodás alapján, valamint a Bit. 138.§ (2a) bekezdés felhatalmazó rendelkezése alapján kerül sor.

Az adatkezelés célja és jogalapja:
• Cél: jogszabályi megfelelés:
• a biztosítási törvény előírja a panaszbejelentések rögzítését és 5 évig történő megőrzését
• jogalap: jogi kötelezettség teljesítése

Mi az adatkezelésünk jogalapja?

Adatkezelési tevékenységünket az alábbi jogszabályok alapján, azokat maximálisan betartva végezzük:

• az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016. április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE (GDPR);
• a magyar Információs Önrendelkezési Jogról és Információ Szabadságról szóló (Info.) törvény;
• a Biztosítási tevékenységről (Bit) szóló törvény;
• a Gazdasági Reklámról szóló törvény;
• a Kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló törvény.

Adatkezelésünk során jellemzően a GDPR által megjelölt adatkezelési jogalapok közül az érintett hozzájárulását, a szerződés teljesítését, jogszabályi kötelezettség teljesítését és egyes esetekben jogos érdekeink érvényesítését alkalmazzuk. Az adatkezelési célok és az egyes jogalapok összefüggéseiről a szerződések megkötésekor, illetve marketing vagy más célú adatkezelés megkezdése előtt külön tájékoztatást adunk. Ha olyan adatokat küld számunkra, amelyek kezeléséhez a nyilvántartásunk szerint nem rendelkezünk jogalappal, a megküldött adatokat töröljük.